SunShine.reismee.nl

...zo onwerkelijk maar toch echt!

Wat een leuke reacties zeg! Dankjewel! En ja locatie staat hier als Kuwait... Omdat dit apparaat zo dom is! Maar ik ben toch echt in Dubai hoor. Nou het eten is hier super en heel divers. Dag 2 Ons hotel is gevestigd in de oude gedeelte van Dubai. ook wel Bur Dubai genoemd. Er is veel bedrijvigheid in de omgeving. Handelaren, ambacht en horeca. Wat je weinig ziet hier, zijn bloemen. Bomen zijn er wel maar voornamelijk woestijnbomen en palmen. Dubai bestaat uit ongeveer 56% woestijn grond en bestaat als staat ook ruim 40 jaar als staat.  Dubai is de meest veiligste land in de wereld. Er kan je hier niets gebeuren. Er is bijna geen criminaliteit en voor een vrouw is het hier superveilig. Er zijn hier zoveel culturen. Waarvan de meeste Indiers. In Dubai wordt er ook voornamelijk Hindi gesproken.  Zaterdagavond zijn we gaan cruisen over de Dubai creek gecombineerd meteen etentje aan boord. De uitzicht was super geweldig. Later op de avond zijn we weer gezellig gaan wandelen in de omgeving van ons hotel. Op dinsdag 13 november vieren alle Hindoes Diwali over de hele wereld. Ook in Dubai. De meeste woningen zijn helemaal versierd met allemaal lampsjes etc. Er zijn dan ook overal speciale Diwali aanbiedingen. Je wordt hier ook op straat continu aangesproken met de vraag: Lady, you want to buy copy perfumes and copy handbags? Zo grappig. Na een paar keer hoor je dit niet eens meer.  Op zondag 11 november hebben we een Dubai city tour gekregen. Dit was wel heel erg leuk. De gids die oms de tour gaf was ook een ware entertainer. We begonnen onze tour in de Gold Souk, souk betekend markt. Nou de naam zegt al genoeg...hier wordt dus alleen maar goud verkocht. In allerlei soorten en maten. Van supermooi tot ontiegelijk lelijk. Vervolgens zijn we naar de Jumeira Mosque geweest. Een hele mooie moskee waarvan ik  gewoon niet meer weet waarom hij nu zo bijzonder was! De tour ging verder richting de Burj (toren) al Arab. De toren van Arabie. Een 7 sterren hotel, die van binnen op en top lux is.  Ik ben er niet binnen geweest. Dat was het mij ook niet waard. De entree kost 120 euro.  De Palmeilanden...heel bijzonder om te zien. later zijn we naar de Dubai mall gweest. Nou hier kun je dus aardig shoppen als je hier 15 dagen voor uittrekt. 1800 winkels onder 1 dak. En nee ik heb niets gekocht! Vandaag hebben we dagtour gehad naar Abu Dhabi. Dit was ook heel leuk. Maar super vermoeiend. Ik vertel jullie morgen meer. Morgen is het Diwali. Ik wens jullie een Shub Diwali! Woensdagochtend vliegen we naar Delhi, twee uur vliegen vanaf Dubai. Liefs van mij!

Evert

Lekker druk bezig liefje, fijn dat je zo geniet.
Jij ook een Shub Diwali en ook voor iedereen bij je op reis. Kus

Hein

Leuk om te lezen.

Bibi

Wat klinkt dat gaaf zeg! Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Geniet er nog van en geef een dikke knuffel aan mijn pappie en mammie. Subh Divali! Kusje van je zusje xx

Ruth

Wooww! Mooi verhaal en mooi foto's. Happy Divali :)!