SunShine.reismee.nl

Jaipur!

We gaan vandaag rondtrekken van Delhi  door Hariyana en dan richting de plaats Mathoera in de provincie UP (Uttar Predesh) de geboorteplaats van Krishna. Daarna toeren we door naar Agra om de Taj Mahal te bewonderen. We Rijden door Hariyana en wat mij vooral opvalt is dat je hier na ongeveer 60 km na iedere stad opf dorp kennis maakt met nieuwe dialecten, gebruiken en kledingstijlen. Elke keer als je een nieuwe stad komt binnen rijden betaal je tol. Het is een prachtig gezicht om zoveel Tuk Tuks en riksja' s te zien. De kleurenpracht in de kleding van alle vrouwen is oogverblindend mooi. Sarees in alle kleuren en motieven. je weet gewoon niet meer naar wie je wilt kijken. Voor de bedelende kindjes heb ik zakken snoep gekocht. In plaats van geld geef ik ze snoepgoed. Ik voel me net Sinterklaas. het is fijn om de blije gezichtjes te zien. We rijden UP binnen en maken even een stop voor een plaspauze. Hier maak ik kennis met Karina en Salman, twee hele leuke aapjes. De reclameborden, leuzen en de wegbewijzeringen...allemaal in het Hindi. Wat fijn als je dit kunt lezen. Ik voel me toch wel thuis zo. De planning is om naar de Taj Mahal te gaan in Agra (UP) Het is wel druk op de weg in verband met een festival, Diwali duurt in India 5 dagen. Eenmaal in Agra aangekomen, staan we vast in de file. We gaan het dus niet redden om naar de Taj te gaan. Vanaf het Jamuna rivier heb ik nog even wat foto's gemaakt van de achterkant van de Taj. Vervolgens rijden we door naar Jaipur. De rit zal 5 uur duren. De rit naar Jaipur is indrukwekkend.  Er is ook zoveel te zien. Handelaren, arbeiders, winkeliers en veel brommertjes met complete gezinnen erop. En laat ik vooral niet de bedelaars vergeten. WE kom om 22:00u aan op ons Hotel in Jaipur. Jaipur is een plaats in de provincie Rajasthan, land van de koningen. Je ziet hier meteen het verschil in de infrastructuur. Het is hier wat welvarender en de wegen zijn heel nieuw en netjes. We zijn hartelijk ontvangen door de hotel eigenaar.  16 november 2012 Na een heerlijke nachtrust en een lekker ontbijtje gaan we de stad Jaipur in. We bezoeken eerst het Amber Paleis, dit is 450 jaar gelden gemaakt. De laatste koning van dit Paleis was Mirza Manmohansing. Hij had 12 vrouwen. Zijn zus was getrouwd met Aqbar the Great  (Aqbar de Grote) en had drie vouwen, een Hindoe vrouw, een Moslim vrouw en een Christen vrouw. Aqbar wilde een eenheid creëren. Ik mocht vandaag voor het eerst op een Olifant zitten.  Ze heet Kulfi, zo schattig. We hebben samen door Jaipur getoerd.  Na afloop vroegen ze me hoe de rit mij was bevallen. "Nou pak maar in! Ik neem haar mee" was mijn antwoord. Hierna zijn we naar het Jantar Mantar gegaan. Een plek waar astrologie, tijd en wiskundige berekeningen worden gemaakt op basis van zonnestralen en sterrenstanden. Heel interessant dit. In de avond hebben we nog in de stad gewandeld. In het hotel is er een speciale dans en muziekavond georganiseerd voor ons. Dit was echt heel erg gezellig. Ik heb nog gedanst met pappa, maussa en maussie. De danseressen waren prachtig.

Reacties

Reacties

Evert

Oh wat heerlijk schat, eindelijk je diepste wens in vervulling, op een olifant rijden! Wat een ervaring zal dat zijn geweest! 2 handen in de lucht...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!