SunShine.reismee.nl

Incredible India!

De volgende ochtend worden we wakker gemaakt met een wake up call. Wat je dan ziet zijn de aapjes die rond om de hotel aan het rondspringen zijn. Een grappig gezicht. We zetten vandaag onze reis verder naar Agra. het is nu 05.37u in de ochtend. We hopen er om 10.45u te zijn.  Jaipur kan ik omschrijven als een sprookjesachtige stad. Het doet me ook denken aan de Jungle Book.  Onderweg naar Agra wordt het lichter en zie je weer de prachige landschappen. Rijstvelden, akkerbouw, groente en fruitteelt. In India zijn er 4 diersoorten die heilig zijn. De koe, de olifant, de aap en de pauw. Deze dieren komen in de Indiase mythen en epossen voor als belangerijke figuren. De twee bekendste epossen zijn de Ramayana en Mahabharata. Ik merk dat ik nu ook de Hindi teksten de leuzen iets sneller kan lezen.  het alfabet in India wordt Devnagri genoemd, schrift van de goden. Vroeger kon ik het vloeiend lezen, schrijven en spreken. De mensen die ik hier in India spreek,  kijken er van op dat ik dit kan. Hier in India heb je veel analfabeten. We zijn nu 3uur op weg naar Agra. We hebben zojuist een stop gemaakt bij een authentieke souvenirwinkel. Het lijkt bijna op een Wereldwinkel maar dan nog groter, mooier en stukken goedkoper. Een mooie gelegenheid om wat mooie souvenirs op de kop te tikken. Ik ga nog iets vertellen over de Taj Mahal. De Taj Mahal is een liefdesgeschenk. Gegeven door Shah Jahan aan zijn destijds overleden geliefde vrouw Mumtaz. Taj betekend kroon en Mahal betekend paleis. Een bekroning van de liefde van Shah Jahan voor zijn overleden vrouw Mumtaz. Ik ben echt benieuwd naar dit bouwwerk.  Incredible beautiful! Dit is wat de Taj Mahal is! Een  bouwwerk van 355 jaar. In de Taj Mahal vind je de graftombe van Mumtaz en daarnaast ligt Shah Jahan begraven. Het is vandaag zaterdag. Ik heb al 3 geen dagen WiFi connectie. Dus ja het is wel even een verassing voor jullie wanneer ik weer iets kan uploaden.  We zijn nu onderweg naar Delhi. het is nu precies 18:00u lokale tijd. Om half acht zijn we in Delhi. we gaan kijken wat de avond ons te bieden heeft. Morgenvroeg vertrekken we naar Haridwar. Haridwar is een plaats die aan de Ganges ligt. Hier blijven we overnachten. Morgen wordt het ook een emotionele dag voor mijn moeder, maussie en mij! Morgen gaan we een klein deel van mijn Nani (oma) achterlaten, hiermee nemen we volledig afscheid van haar. Een kleine deel van haar as is 13 jaar geleden iin mijn bezit geraakt.  Hoe? Dit is een lang verhaal! Nani is 13 jaar geleden overleden. Tijdens haar asverstrooing heb ik een deel van haar as uit de urn gepakt. Hier was een groot deel van mijn familie niet zo blij mee. Dit was jammer dan! Het had zo moeten zijn. Mijn maussie (tante) was er destijds niet bij tijdens de asverstrooing. Morgen neem ik met liefde en blijdschap afscheid van de allerliefste, mooiste en slimste vrouw in mijn leven, samen met mijn moeder en maussie brengen we haar naar een plek waar ze graag had willen zijn. Mijn nani was een grote fan van Indira Gandhi. Ze zag in haar een zus. In 1982 is Indira Gandhi in koele bloede vermoord. Op dat moment was mijn Nani op vakantie in India. Nu 30 jaar later  staat dit me nog steeds bij als de dag van gisteren.  Overmorgen  vertel ik meer over onze dagen in Haridwar.

Reacties

Reacties

Evert

Succes schat, dat al het goede met je mag zijn tijdens en na je ceremonie... Heel veel licht en liefde voor jou en je familie! Kon hesi baka, je man!

Hein

Dag Usha, Bedankt voor het leuk geschreven verhaal. Ik geniet ervan.
Nog een fijne tijd.

Miranda

Laiverd wat supermooi je verhalen om te lezen! Geniet met volle teugen! Liefs XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!