SunShine.reismee.nl

Haridwar...here I come!

Vandaag gaan we op reis naar Haridwar. Haridwar is een plaats die aan de rivier Ganga (Ganges) en aan de voet van de Himalaya gebergte ligt. Haridwar is de grootste bedevaartplaats voor Hindoes. Dit rivier kom uit de Himalaya gebergte.  We hebben al een aardige rit achter de rug. Van Delhi naar Haridwar is het 6u rijden. Haridwar ligt in de provinie Uttra Khand. De omgeving is hier heel erg groen. De grond is hier heel er vruchtbaar. We rijden door hele leuke dorpjes en de gids vertelt hele leuke verhalen. We zijn vandaag met een wat kleinere groep. Dit maakt het heel gezellig. Er wordt flink wat gekletst. Pappa is samem met Phoei in Delhi gebleven. Hij is al 3 keer naar Haridwar geweest. Hij is samen met zijn zus Delhi aan het verkennen. Wij blijven overnachten in Haridwar en gaan morgen weer terug. De rivier Ganga bezoeken was echt een mooie belevenis. Dit had ik voor geen goud willen missen. Het water was kraakhelder en lekker koud. Ik heb er zelfs van gedronken. Heel grappig om te zien dat er lege flessen worden verkocht voor de mensen die dit mee willen nemen naar huis. Verder zijn we er heerlijk tot rust gekomen. We hebben bloemen gekocht en afscheid genomen van mijn Nani. De meeste mensen denken dat het smerig water is in Haridwar maar dit is niet zo, want hier is het begin van de rivier. Het water wordt vuiler naarmate je richting Varanasi gaat. In Haridwar vindt geen lijkverbranding plaats. De rivier Ganga, is een mooie rivier die ontstaat in de Himalaya.  Het was een mooie ervaring om daar te zijn. Het water was glashelder en lekker. Ik heb er mijn haren, benen en armen gewassen. Ik kom hier zeker nog een keer terug. De omgeving is zo mooi en groen. De Himalaya gebergte maakt hier een start naar de hoogte. 

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!