SunShine.reismee.nl

DEL-DBX-AMS

Vandaag hebben we een Delhi citytour gehad.

We begonnen vanmorgen bij het parlementsgebouw. De overheidsgebouwen hebben een paleisachtige uitstraling. De presidentshuis is in Delhi rood gekleurd en wordt ook het Red House genoemd. Daarna komen we bij de India Gate, een monument ter nagedachtenis voor de soldaten die zijn omgekomen tijdens de eerste wereldoorlog. De India Gate is in opdracht van de Britten gemaakt. Vervolgens zijn we naar de oudste markt van India gegaan, Chandni Chowk. De markt bestaat ruim 700 jaar. Zo ook een nabijgelegen moskee. Ik ben niet de markt op gegaan want het was daar ontiegelijk druk. Delhi is een hele drukke stad.

Vandaag heb ik het huis van Indira Gandhi bezocht. Heel indukwekkend en bizar tegelijk. Indira Gandhi was dus de dochter van Jewaharlal Nehru, maar Mahatma Gandhi heeft haar zijn eigen naam gegeven omdatt hij zelf geen kinderen had. Jewaharlal Nehru en Mahatma Gandhi waren vrijeheidsstrijders. In 1947 werd India onafhankelijk en in 1948 werd Mahatma Gandhi vermoord. Eerder schreef ik dat Indira Gandhi in 1982 is vermoord. Dit klopt niet. Ze is vermoord in haar eigen voortuin op 31 oktober 1984. Haar zoon Rajiv Gandhi is in 1991 omgekomen door een bom aanslag. Hier kan ik natuurlijk veel meer over vertellen maar dit doe ik. Zoek het maar lekker op Google op! Ik ben ook bij het graf van Mahatma Gandhi gedweest. Zijn begraafplaats, waar hij is gecremeerd heet Rajghat.

Na mijn tour heb ik een leuke bioscoop opgezocht in Delhi en ben daar een Bollywoodfilm gaan kijken. Vorige maand is er een bekende producer en filmschrijver overleden. Yash Chopra! Zijn allerlaatste film is afgelopen week in premiere gegaan. De bioscoop was heel erg leuk, maar de film viel tegen.De film heette: Jab tak hai Jaan, zolang er een leven is. Ik heb in ieder geval lekkere hapjes gehad tijdens de film.

Na de film ben ik nog de markt op geweest in Karol Bagh in Delhi. De markt en de winkels zijn hier open tot 10:00u. Ik heb er nog even rond geneusd. Delhi zelf heeft bij het minste indruk achtergelaten. Een grote, overvolle, stoffige stad. De lucht in Delhi is gewoon smerig door alle uitlaatgassen en smog. Dit merk je meteen. Ook hier hangt iedereen (voornamelijk de jeugd) met de oren aan een mobiele telefoon.

Terug op het hotel loop ik mijn spullen even na en controleer al mijn papieren. Vanacht om 04:00u vliegen we terug naar Dubai en maken we de overstap in Dubai naar Amsterdam.

Mijn vakantie zit erop. En ik kan je vertellen dat dit een hele bijzondere ervaring voor mij is geweest! na 12 dagen het gevoel te hebben gehad dat ik een Oosterse sprookje zat, ga ik terug naar huis. En ja ik ben blij dat ik de reis heb gemaakt. Ik ben mijn grootouders heel erg erg dankbaar dat zij 130 jaar geleden de keus hebben gemaakt om te gaan emigreren naar Suriname. Zij waren op zoek naar verbetering, geluk en voorspoed. En dit hebben ze gekregen. Hadden ze dit niet gedaan, dan liep ik waarschijnlijk ook zwoegend met een zak rijst op mijn hoofd en een zwerm kinderen om mij heen, mijn lemen hutje in en uit. Waarschijnlijk was ik net zo een gelukkig mens geweest. Wie zal het zeggen zeggen!

1 ding staat vast. Ik mag zeker niet klagen over mijn tekortkomingen! Als jullie dit stuk lezen ben ik al thuis.

See you in Holland!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!