SunShine.reismee.nl

I wish I could stay in Rishikesh

Ik heb heerlijk geslapen! We zetten onze reis voort naar Rishikesh. De plaats waar de gebroeders  Ram en Lachman hebben gemediteerd  om het gevecht met Ravan aan te gaan (Ramayana). De omgeving is heel erg mooi. Heuvelachtig en groen. Het is zonnig en je voelt een zachte vrieskoude lucht vanaf de gebergte. Het is nu 08.34u in de ochtend. De gids vertelt ons over het ontstaan van Pakistan en Bangladesh. Over de oorlogen met Pakistan en China. En wat politieke geschiedenisverhalen. Heel erg leuk en intressant.  We rijden een stuk over Himalaya. We zijn natuurlijk  niet zo hoog maar wel heel erg gaaf en mooi om te zien. In Rishikesh zie je veel yoga/meditatie centra en ashrams. Er is daar ook een brug die door de britten in 1924 is gebouwd. Voorheen hing er een eeuwenoude houten hangbrug die door een te hoge stroming van de Ganga rivier is weggevoerd. Deze brug wordt ook de Lachmandjula genoemd.  In Rishikesh worden veel edelstenen zoals, safieren, topazen en smaragden en nog veel meer verwerkt en verkocht. In deze regio zijn er ook veel edelsteenmijnen. De grootste diamant ooit " de Koh hi Noor", die van Sjah Jahan is geweest en nu in Londen te zien is, komt ook uit de Himalaya gebergte. Een edelsteen deskundige heeft ons ook uitgelegd waar bepaalde kleuren voor staan en wat voor uitwerking een edelsteen kan hebben op je gezondeheid etc.  Hier mee is er een einde gekomen aan onze lange afstand ritten. We gaan terug naar Delhi en daar de stad verkennen. Helaas zitten we nu vast in een traffic jam...oh oh dit zou nog eens heel lang kunnen duren...Ik heb jullie weinig verteld over mijn eet en drink gedrag tijdens mijn verblijf in Dubai en Delhi. In Dubai heb ik alleen alcohol gehad in de vliegtuigen. Verder heb ik daar veel verse sappen gehad. granaatappelsap, papayasap, kokosnootmet een rietje etc. etc en veel water. Het eten in Dubai was elke dag lekker en gevarieerd. Hier in India eet ik veel verschillende lokale gerchten. Lekkere curry's hebben ze hier. Veel water is hier echt nodig want de temperatuur is hier ook aangenaam warm en de lucht is droog. De milkshakes hier in India zijn superlekker. En natuurlijk ben ik ook in India naar de Mc Donalds geweest. De Mc Chicken Maharadja was heerlijk! En de Indian chai met kardamom en gember...dit heb ik iedere dag gedronken. Liefs van mij!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!